ARAHAN:
1. Pastikan mengisi maklumat dengan betul dan tepat Sebelum submit.
2. Sekiranya tuan/puan salah mengisi sila whatsapp kan kepada admin (HANYA WHATSAPP)
👉Whatsapp bagi membuat pembetulan.
3. Data yang telah lengkap di isi perlu di cetak dan disahkan serta perlu dihantar ke Unit Hal Ehwal Murid (HEM) Pejabat Pendidikan Daerah masing-masing 15hb setiap bulan.
4. Baca arahan dan langkah pengisian sebelum membuat penghantaran.
LANGKAH PENGISIAN :
1. MAKLUMAT UMUM
BULAN. = BULAN PENGHANTARAN
KATALALUAN = KOD SEKOLAH (HURUF BESAR)
2. MAKLUMAT AKAUN
NO AKAUN = NO AKAUN SEKOLAH
NAMA BANK = BANK
BILANGAN HARI SEBULAN = BILANGAN HARI PELAJAR MENERIMA RMT
3. MAKLUMAT BILANGAN
BILANGAN MURID SECARA KESELURUHAN MENGIKUT TAHUN
CONTOH : TAHUN 1 SERAMAI 40
4. KLIK SUBMIT SETELAH ANDA PASTIKAN DATA ANDA BETUL
LANGKAH CETAKAN :
PAPARAN LAMPIRAN A
1. KLIK FAIL DI MENU GOOGLE SHEET PILIH DOWNLOAD SILA RUJUK GAMBAR DIBAWAH
3. PILIH DOWNLOAD MICROSOFT EXCELL
4. ISI MAKLUMAT DAN CETAK
5. TANDATANGAN DAN CHOP SEKOLAH HANTAR KE PPD MASING MASING
PAUTAN :
👉 CETAKAN MAKLUMAT RMT
👉 SEMAKAN PENGISIAN
SELAMAT BERAMAL